Introducció
Aquesta
activitat és la continuació de l'anterior, en la que vàrem debatre
sobre Ciència, Tecnologia i Societat, però implica un aprofundiment
en els conceptes que treballarem en la darrera activitat.
Mapes Conceptuals
La
figura 1 mostra el mapa conceptual extret de la lectura de l'article
de Domenech i Tirado i del mòdul 1 dels materials de l'assignatura
el qual relaciona Ciència, Tecnologia i Societat
Figura 1. Mapa conceptual derivat de la lectura de l'article de Domènech i Tirado
Figura 2. Mapa conceptual de la primera activitat
Figura 3. Mapa conceptual del mòdul 1 dels materials
Existeix un canvi conceptual? Conclusions
En
dit mapa es pot observar com ni la ciència ni la societat ni la
tecnologia estan aïllats, el mapa dóna certa sensació d'imbricació
entre ells.
La
societat està influènciada per la ciència per que hi aporta un
valor afegit i prosperitat econòmica i tambe està influènciada per
la tecnologia, apart del mateix motiu que la ciència, també
n'impulsa nous moviments1.
La
ciència i la tecnologia s'han influit mutuament, així ho exposa
l'article de Domènech i Tirado quan parla de les investigacions de
Galileu que donaren un bot en quant incorporà el telescopi a les
seves investigacions.
La
figura 2 mostra el mapa conceptual que vaig incloure a l'activitat
inicial, on no havia llegit cap dels materials de l'assignatura. Es
pot veure com en ell també apareix aquesta imbricació entre
Ciència, Tecnologia i Societat, però per ser sincera he de dir que
els experiments de Galileu em va sorprendre, sempre
havia pensat que la Tecnologia estava subordinada a la ciència.
La
figura 3 de la següent pàgina és el macromapa
conceptual que resumeix els continguts del mòdul 1.
Certament,
hi ha un petit canvi conceptual però no és un canvi radical, tal i
com vaig explicar a l'avaluació inicial i els resultats d'aquesta
PAC no difereixen tant, tal vegada podria xerrar d'un refinament
de les meves estructures ja que, segurament, he modificat la relació
entre conceptes.
M'imagin
que no he percebut el canvi conceptual perquè segurament he de
treballar amb els conceptes, aquesta és la metodologia pròpia de la
UOC,
fer feina amb els conceptes i saber-los relacionar.
1Es
diu que la primavera àrab es
va desenvolupar gràcies a les xarxes socials
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada